It’s Raluca Antuca’s world, we just live in it. Și poți să confirmi acest lucru imediat ce arunci un ochi la shooting-urile pe care le face. Are mereu un concept nou, special, fabulos și chiar aș îndrăzni să spun magic. Și pentru că vreau să fiu mai precisă decât atât, gândiți-vă la „Alice in Wonderland” meets Disney Princesses. That kind of magic.
Mi-e greu să transpun în cuvinte impactul pe care îl au fotografiile Ralucăi asupra mea. Think about it. Am crescut cu poveștile Disney, fără doar și poate îmi doream să ajung o prințesă și chiar și acum poveștile pe care le crează mă fac să nu vreau să mă întorc în realitate. I mean, why would I want to, really?
Întotdeauna m-au cucerit poveștile, cu atât mai mult cele din fotografie, iar Raluca Antuca is doing a pretty good job (și prin asta vreau să spun: she’s crushing it). Chiar dacă vorbim despre fotografii din același segment (fantasy, fairytale) niciodată nu am avut același feeling când le-am văzut. Mereu aduce în fotografii cel puțin un element la care nu mă așteptam, un element surpriză care mă face pe mine că simplu view-er să rămân conectat și să apreciez fotografiile.
Raluca este într-un proces de reinventare/adaptare continuă ceea ce se vede prin munca pe care o depune cu fiecare shooting și workshop în parte. Se poate observa devotamentul pentru ceea ce face, dar mai mult decât atât și mai important zic eu, respectul pentru munca ei și pentru cei care o urmăresc oferind doar content de calitate.
Cum se ajunge la produsul final pe care îl vedem pe IG sau Facebook? Cât de ușor este să lucrezi cu oameni și să faci worksop-uri? Ei bine, Raluca ne răspunde la aceste întrebări, dar și altele în interviul de mai jos.
Când ți-ai dat seama că vrei să transmiți cunoștințele tale din domeniul fotografiei și altor oameni?
Pot spune că s-a întâmplat treptat, atunci când am primit o invitație din partea celor de la F64 Studio de a organiza un workshop. M-am pus în locul participanților și m-am gândit ce le-ar plăcea lor să experimenteze la un astfel de curs. Și anume multă practică cu diversitate în concepte magice. Pe măsură ce am organizat mai multe workshop-uri, am ajuns să le perfecționez și acum știu cum vreau să se desfășoare. Mi-am propus mereu ca fiecare workshop să fie mai bun decât ultimul, iar scopul fiecăruia este să fie o activitate fun și utilă pentru participanți.
Ai avut emoții la primul curs pe care l-ai prezentat oamenilor? A fost așa cum te așteptai?
Da, am avut emoții și cred că a fost vizibil, pentru că nu știam la ce să mă aștept și nu aveam nici experiența în așa ceva. Însă am învățat foarte multe și am tras concluzii care m-au ajutat să fac workshop-uri mult mai interesante mai apoi. Aș zice că „primul workshop nu se uită niciodată”, pentru că e un punct de referință pentru mine.
Ai face ceva diferit acum pentru primul curs pe care l-ai prezentat?
Da, cu siguranță. Aș fi mai relaxată și m-aș focusa mai mult pe interacțiunea cu oamenii, decât pe prezentarea PowerPoint. Lucru pe care l-am făcut de la al doilea workshop, pentru că mă concentrez acum pe conexiunile cu participanții și între participanți. Se creează o comunitate frumoasă și vreau să mă asigur că fiecare fotograf pleacă cu imaginile pe care și le-a dorit. Din punctul meu de vedere, există foarte multe locuri de unde fotografii amatori își pot lua informații foarte utile, însă experiențele practice, conceptele inedite nu se găsesc poate atât de ușor.
Ai simțit vreodată constrângerea de a face un proiect în care nu crezi?
Am simțit și cred că este inevitabil să nu ajungi în astfel de situații. Depinde de fiecare fotograf sau artist cum le gestionează. Dacă am făcut compromisuri atunci când eram la început cu fotografia, acum sunt foarte selectivă cu orice proiect pe care îl realizez, mai ales în colaborare cu alte persoane.
Care sunt miturile despre fotografi pe care ai vrea să le desființezi?
Unul dintre ele ar fi că „fotografii doar apasă pe un buton”. Munca de fotograf în zilele noastre chiar înseamnă să faci foarte multe lucruri, pe lângă acest simplu apăsat de buton. În cazul meu, care organizez sedințe foto complexe, dar și workshop-uri, înseamnă marketing & social media pentru ca fotografiile să ajungă la cât mai mulți oameni, organizare de eveniment pentru ca totul să fie bine pus la punct pentru clienți, model call pentru a alege modelele potrivite conceptelor, colaborări cu designers, location scouting pentru a alege cele mai ok locuri pentru sedințele foto și tot așa. Depinde de la proiect la proiect.
Cât de drastică ești când vine vorba despre pozele pe care le postezi? Cum este procesul de selecție? Este greu pentru tine să alegi dintre mai multe poze?
Știu bine ce vreau chiar înainte de fiecare sedință foto, pentru că există o planificare înainte. Și atunci selecția îmi vine natural. Acum știu prea bine ce îmi place și ce nu. Ba chiar, îmi dau seama din aparat care sunt imaginile reușite, pentru că sunt atentă la detaliile care fac diferența.
Au toate modelele răbdare în fața aparatului atunci când trebuie să iasă cadrul perfect?
Da, cu siguranță. Nu am avut vreun caz în care modelul să nu mai aibă răbdare deloc. Dacă au acceptat să lucreze cu mine, deja știu la ce să se aștepte și au încredere în mine și procesul meu creativ. Iar eu știu ce vreau dinainte de ședința foto și atunci lucrurile merg unse. La fel și în cazul clientelor, cărora le explic dinainte cum se vor desfășura lucrurile. Există foarte mult entuziasm la ședințele foto, pentru că nu este vorba numai de perfecțiune, cât și de o experiență plăcută și magică.
Care sunt următorii pași pe care vrei să îi faci în cariera de fotograf?
Planuri sunt foarte multe, însă încerc să nu pun foarte multă presiune pe mine și să mă bucur de fiecare moment. Îmi doresc o evoluție a stilului fotografic, idei creative, lumină bună, șansa de a fotografia oameni care apreciază stilul și munca din spatele imaginilor mele, dar și proiecte spectaculoase, alături de alte persoane creative.
Cât de importantă este partea de travel pentru un fotograf? Cum te-a ajutat pe tine în domeniul fotografiei?
Pentru mine a fost destul de importantă, căci m-a ajutat să văd fotografia diferit și să-mi cizelez stilul fotografic. Să-l duc la următorul nivel. Nu aș putea să spun exact cum; bănuiesc că este vorba de unul dintre acele lucruri care nu pot fi explicate, ci mai degrabă simțite.
Cum ai gestionat perioada de restricții? Pe ce te-ai focusat în această perioadă?
M-am focusat pe self-learning în zona foto, dar nu numai. Am citit carti de marketing, sales, business, am făcut câteva cursuri online și am lucrat la Business Plan. Scopul a fost să profit de timpul extra și să-mi țin mintea ocupată cu planuri de viitor.