Pentru că am lucrat în domeniul Marketing-ului în aceste momente privesc cu alți ochi orice reclamă care este difuzată la Tv sau în online. Fiecare cadru, scenă, cuvânt este disecat și analizat. Spre deliciul meu, dar și al vostru am găsit câteva reclame care pot câștiga cu ușurință Zmeura de aur, sau orice premiu care se dă în publicitate. Înțelegeți voi ce vreau să zic.
Cu alte cuvinte, haideți să învățăm din următoarele reclame cum să nu facem Marketing.
Din păcate Anca Serea nu îmi inspiră încredere pentru a cumpăra acel șampon. Același lucru îl pot spune și despre „Fata numărul 2” de pe scaun care a învățat bine scenariul, I will give her that, dar nu suficient încât să mă facă curioasă despre produs.
Se vede că cele două „protagoniste” nu s-au cunoscut niciodată, nu și-au vorbit niciodată și a fost probabil prima dată în viață când s-au văzut. Nu e nimic rău în a face o reclamă cu cineva pe care nu îl cunoști, însă ca să poți să vinzi produsul trebuie să existe o chimie între personaje, iar aici nu doar că nu a existat, ci mai mult de atât, dialogul a fost forțat și lipsit de orice naturalețe. O să merg mai departe și am să spun că cele două chiar păreau inconfortabile în acea situație.
Un detaliu pe care l-am observat a fost ca Anca Serea nu avea o mantă la coafor, însă „Fata numărul 2” da. Mă face să mă întreb unde a fost logica producătorului acestei reclame în această situație dat fiind faptul că amândouă erau la coafor și aveau persoane în spate care le îngrijeau părul.
Chiar vreau să înțeleg. Au plecat toți producătorii în pauza de masă și au lăsat „actorii” să facă singuri reclama? Pentru că doar în aceste condiții ar avea sens ce s-a întâmplat. Otherwise, este doar o reclamă lipsită de imaginație, cu actori sau mai bine zis wanna be actors și care nu știu să cânte. Nu îmi place să fiu rea, dar still, sper că nicio agenție nu a fost plătită pentru reclama asta.
Tot ce mai lipsea din această reclamă era ca la final să ne spună „Acesta a fost un pamflet, vă rugăm să îl tratați ca atare”.
Va trebui să remarc același lucru pe care l-am menționat mai sus. Ce vedem aici este un bad acting peste care nu ai cum să treci. Orice ne-ar spune cele două personaje deja este irelevant pentru că nu transmit încredere în ceea ce spun. Ele nu cred în produs pentru că cel mai probabil nu l-au folosit, ergo, ele nu ne pot vinde acel produs. Aceste reclame mă fac să cred că s-a filmat în câteva minute toată producția.
Ca orice fată, am fost la un moment dat foarte into astrology. Mă amuzam și îmi făcea plăcere să citesc despre „ce mă așteaptă” din punct de vedere astral săptămâna următoare.
Totuși, această reclamă nu este pozitivă, ba chiar mi se pare că transformă Pizza Hut într-un loc unde toate lucrurile rele se întâmplă. Don’t get me wrong, am înțeles ideea, cum că acolo îți găsești alinarea când totul să năruie, but that was not the way to do it. Cumva transmite ideea că mereu dacă mergi la Pizza Hut e Mercur retrograd și nimic bun nu se întâmplă.
Din pură curiozitate, dacă primești un telefon când ești la Pizza Hut cum că promovarea nu o să se mai întâmple, cui îi mai pasă de mâncare? Cineva din echipa de Marketing s-a gândit că „Da, cu siguranță o să mănânce mai multe pizza din cauză că e supărat și o să își înece amarul cu un blat pufos.” Aici a fost un epic fail. Let that sink in.
Vă amintiți ce spuneam despre actori și chimia dinte ei atunci când trebuie să vândă publicului un anumit serviciu/produs? Well, here we go again. Să găsesc acea parte în reclama cu Bro și Antonia a fost ca și când aș încerca să îl găsesc pe Waldo. Pur și simplu ei doi nu se potrivesc ca și actori/performeri într-o reclamă. Nu înțeleg să fiu sinceră de ce Vodafone continuă să facă aceeași greșeală și să îi pună împreună în reclame.
E adevărat că Bro având mult mai multă experiență este mai chill și știe cum își spună replicele, însă Antonia mai are nevoie de câteva lecții de acting. Nu joacă pentru un Oscar, îmi dau și eu seama de asta, dar still, e vorba de un serviciu pe care ea trebuie să îl vândă, and I am not buying it.
Aștept și din partea voastră să îmi trimiteți alte reclame care au fost un epic fail pe care le-am putea discuta într-un articol viitor.