TikTok has done it again, you guys. Această aplicație care poate fi uneori mai addictive decât pufuleții Gusto m-a ajutat să îl descopăr pe Flavizzio, un om foarte fain, antreprenor, extrem de pasionat de munca lui și foarte curajos dacă mă întrebați pe mine. De ce curajos? Pentru că nu se dă în lături de la nimic și acceptă cele mai năstrușnice provocări din partea urmăritorilor săi. Dar nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, check that out for yourself.
Content-ul pe care îl postează Flavizzio pe rețelele de socializare este by itself entertaining, asumat și totodată autentic. Nu am simțit dincolo de ecran că ar face/spune ceva în aceste clipuri pentru „clout” cum ar spune „tinerii” în zilele noastre. Dimpotrivă, chiar și atunci când primea comentarii cu întrebări care puteau fi catalogate ca „delicate” sau „controversate” Flavizzio răspundea cu profesionalism și eleganță (dacă o putem numi așa).
Adevărul fie spus, Flavizzio a avut un „unfair advantage” chiar de la bun început pentru că este iubitor de cafea, like myself. Știu că pare clișeu, însă cei care împărtășesc pasiunea pentru cafea au o anumită conexiune care nu poate fi explicată nici măcar de astrograme.
Fascinant este că Flavizzio a mers mai departe cu această pasiune și a creat propriul său brand de cafea, „Cafizzio” lucru care mi se pare de admirat și respectat. Este exemplul viu că poți să reușești tot ceea ce îți propui, cu condiția să fii cu adevărat pasionat de ceea ce faci.
Nu de mult scriam un articol despre tabieturile de zi cu zi și ce ne-am face fără ele. Ei bine, printre cele mai importante se număra și savuratul cafelei dimineața. Spun savurat pentru că acest obicei a devenit un ritual odată cu trecerea timpului și el dă startul unei zile cu noi provocări.
Am stat de vorbă cu Flavizzio despre brand-ul său, despre ce cum a început toată povestea, despre importanța Social Media pentru a crea brand awareness, dar și multe altele.
Toate informațiile în interviul de mai jos:
De când a început pasiunea ta pentru cafea?
Cred că toți care avem părinți băutori de cafea auzeam de cel puțin zece ori pe săptămână „Vezi că vine X sau Y la cafea”. Eu am fost unul dintre acei copii care nu lua în calcul faptul că ei vin la o cafea pentru a socializa. Eu credeam că ei vin pur și simplu pentru a bea cafeaua.
Pe la 16 ani am început să-mi fac cate o cafea pe zi, dar fără să afle ei. Uneori se întâmpla să-mi fac și două, dar după aceea scoteam aparatul din priză și-l băgam înapoi ca să nu-și dea seama că mi-am făcut mai mult de o cafea. Asta a ținut cam un an. Bineînțeles, până atunci, când nu erau ei atenți, mai furam câte o gură de cafea din cănile lor.
La 17 ani am început, deja, să beau cafea cu ei. Dacă le făceam lor o cafea, îmi făceam și mie, și invers.
Pe la vârsta de 18 ani deja atinsesem pragul de 4-5 cafele pe zi, ceea ce deja părinților li se părea cam mult. Asta cu toate că și tatăl meu bea cafea în cantități „industriale”. Am ajuns să gust aproape fiecare brand de cafea de pe piața norvegiană, pentru a vedea diferența dintre variantele pe care le aveam. Nu regret nimic.
Deci pentru pasiunea pentru cafea le pot mulțumi părinților.
Ce te-a determinat să creezi brand-ul „Cafizzio”?
Cafizzio a început de la un simplu gând. „Vreau să am propria mea cafea!” Și cu toată sinceritatea, habar nu aveam în ce urma să mă bag. Pe la începutul lui ianuarie, 2021, stăteam pe canapea și editam un videoclip pentru Tiktok, când de nicăieri, mă străfulgeră un gând. Las videoclipul în pace, intru la contacte și îmi sun un bun prieten. „Vreau să-mi lansez propriul brand de cafea!”
De aici a început totul…literalmente totul! Știam ce gust, ce textură, ce miros voiam să aibă cafeaua, dar nu știam ce trebuie să fac pentru a ajunge acolo. Așa că…
Găsește prăjitorie, vorbește cu oamenii, explică-le treaba și intenția, stresează-i cu telefoane și întrebări și așa mai departe. După o grămadă de discuții și întâlniri, am ajuns la faza de degustare. O perioadă în care tensiunea era sky-high, dar nu doar din cauza stresului cauzat de toată fuga, ci de faptul că la prima degustare am încercat nu mai puțin de opt cafele în mai puțin de o oră. Diferite blenduri în diferite moduri de preparare. Espresso, V60, cappuccino, Red eye și tot așa.
În sfârșit, după o grămadă de degustări și nopți nedormite, O MINUNE (după cum urla lumea din jur) s-a produs. Și anume, am găsit gustul pe care deja îl visam noapte de noapte. Brazilia Santos, Nicaragua, Hounduras și Columbia alcătuiesc Cafizzio. Patru origini diferite, care împreună aduc gustul pe care l-am visat (literalmente) de când mi-a venit ideea pentru brand. Un medium roast care se poate bea în orice mod vrei tu. Cu lapte, cu zahăr, simplu ca mine sau dacă te simți îndrăzneț, poți încerca cafizzio cu ou crud sau alte nebunii pe care le fac eu pe Tiktok. Nu că le-aș recomanda, dar cine sunt eu să te opresc, nu?
În orice caz, nu merită să te amețesc cu toată birocrația și treburile necesare prin care am fost nevoiți să trecem pentru a face treaba asta posibilă. Sunt prea plictisitoare, sincer să fiu…
Ce face brand-ul „Cafizzio” diferit față de celelalte brand-uri de cafea?
Este un blend personal, un blend exact pe gustul meu, un blend pe care oricine poate să îl încerce și să-și dea cu părerea despre el. Ține minte că cea mai bună cafea din lume este cafeaua care îți place ție! Nu care îmi place mie, nu care îi place vecinului, ci cafeaua care pe tine te bucură la fiecare cană făcută!
Cum crezi că este publicul român în ceea ce privește cafeaua? Cât de receptivi/dornici sunt să încerce noi brand-uri de cafea?
Ce am observat de când am pornit Cafizzio este că românii sunt foarte sceptici când vine vorba de a încerca lucruri noi (nu o spun în nume de rău). Majoritatea sunt obișnuiți cu Lavazza, Jacobs, Tschibo și restul brand-urilor, mai mult sau mai puțin consacrate pe piața din România. Foarte mulți dintre cei care au comandat au ajuns să fie clienți fideli, pentru că au realizat că așa ceva nu se mai poate găsi pe piață.
Iubitorii de cafea vor fi tot timpul deschiși să încerce arome și blenduri noi. Dar când vorbim despre persoanele care beau cafeaua doar pentru „a socializa” sau „a se trezi” un brand nou apărut pe piață îi va pune tot timpul pe gânduri. Vor exista gânduri de genul „care îi treaba cu asta?”, sau „nu-i tot cafea?”.
Într-un fel sau altul este de înțeles și punctul ăsta de vedere. Respect decizia fiecărei persoane. Cum spun tot timpul „cea mai bună cafea din lume este cafeaua care-ți place ție”.
Cum ar arăta o dimineață fără cafea pentru tine?
Ca cel mai mare coșmar. Aș intra în panică.
Cafeaua pentru mine nu mai este doar o băutura, a devenit un ritual, a ajuns să fie o parte enormă din viața mea.
Este primul gând care-mi trece prin cap dimineața. Este ultimul gând pe care-l am înainte să adorm. Este un stil de viață, odată ce te implici așa de mult.
Au fost dimineți, rare, într-adevăr, în care nu am apucat să-mi beau cafeaua. Nu am luat-o razna, în schimb, gândul îmi era constant la primul espresso pe care aveam să-l beau în ziua aia. Nu întru-n sevraj, nu mă doare capul, nu simt nevoia de a bea cafea. Având în vedere punctul în care s-a ajuns, cafeaua, pentru mine, este o pură și nevinovată, pasiune.
Există un „război” pe Social Media, mai precis pe TikTok în care iubitorii de cafea spun că aceasta înlocuiește apa. Ce părere ai tu, ca iubitor de cafea despre asta?
Nu sunt deloc de acord.
Dacă te autointitulezi ca fiind un mare iubitor de cafea, este de așteptat să știi și importanța apei, dacă bei multă cafea. Aici nu mă refer doar la prepararea cafelei. Cafeaua nu ține de sete, ba din contră.
Dacă bei foarte multă cafea, automat corpul îți va cere și multă apa. Trebuie, totuși, să rămâi hidratat. O fi cafeaua „elixirul magic”, care ne bucură în fiecare zi, dar cu toate astea, fără cafea mai poți trăi. Fără apă, nu.
Deci da, pentru a duce o discuție mai departe, poți folosi „cafeaua înlocuiește apa” ca o expresie. Dar, în realitate, dacă nu bei și apă, vei regreta decizia de a bea două, trei cafele, una după alta.
Ești foarte activ și pe TikTok, unde accepți cele mai trăsnite challenge-uri de la oameni. Care a fost cel mai original și ți-a rămas în minte?
Challenge-ul care până-n ziua de azi mă bântuie a fost cel cu „cafea cu ketchup”. A fost prima provocare pe care nu am putut-o duce la bun sfârșit. Drept dovadă, ziua următoare am făcut o indigestie urâtă. Nu cred că trebuie să explic motivul.
În rest, majoritatea provocărilor m-au surprins prin creativitatea lor și prin faptul că au fost chiar bune. Nu recomand să fie băute zilnic, dar dacă te simți aventuros, nimeni nu te oprește din a le încerca.
Care sunt cele mai mari challenge-uri ca small business owner?
Lăsând la o parte gurile rele, care o să încerce să te descurajeze de dinainte să faci ceva, administrarea unei afaceri nu este un joc de opt ore pe zi. Este 24/7, non-stop.
Tu ești responsabil pentru absolut tot ce merge greșit în propria ta firmă. Ce înseamnă asta? Dacă la ora 2 noaptea primești un telefon cu o problemă proaspăt apărută, tu ești obligat să te dai jos din pat și să o rezolvi. Nimeni altcineva nu este obligat să facă treburile pe care trebuie tu să le faci. Îți asumi.
Fiecare zi este o complet altă provocare, mai ales la început. Înveți pe parcurs, din mers, cum funcționează lucrurile. O să dai greș de o grămadă de ori înainte să înveți cum să faci o treabă bine. Dar acolo îți dai seama dacă într-adevăr îți dorești să faci asta.
Cât de mult crezi că ajută prezența în Social Media pentru brand awareness/sales?
100%. Unde este atenția în ziua de astăzi? Pe Social Media. Într-adevăr, dacă ai bugetul, poți plăti pentru un spot publicitar la televizor, dar nimeni nu-ți garantează că va ajunge la audiența potrivită.
Sunt de părere că toată lumea ar trebui să fie prezentă pe Social Media. Suntem în secolul în care Social Media a devenit normalitatea. Dacă ai reușit să construiești o comunitate puternică în mediile de socializare, și tu, să zicem, ți-ai scos un anumit produs, comunitatea care te susține îți va încerca cel puțin o dată produsul. Asta, bineînțeles, dacă sunt și ei interesați.
Care crezi ca este motivul din care companiile mari își ridică din ce în ce mai mult prezența pe Social Media? Se duc după atenție. Și, din nou, unde găsești atenție? Pe Instagram, TikTok, YouTube și așa mai departe.
Ce sfaturi ai pentru cineva care se gândește să înceapă propriul business?
Asumă-ți faptul că dacă este propriul tău business tu ești 100% responsabil pentru absolut tot ce se întâmplă acolo. Tu ești persoana care probabil nu va dormi câteva nopți pe săptămână, care va trebui să fugă dintr-o parte în alta până la epuizare, care va trebui să se asigure că ce spune, aia face.
Nu te aștepta la success peste noapte, învață să ai răbdare. Împacă-te cu gândul că, la un moment dat, va trebui să-ți exersezi toleranța la stres. Exact cum am spus și în câteva videoclipuri, zicala „găsește ceva ce-ți place să faci și nu o să muncești nicio zi din viața ta” este adevărată din punct de vedere filosofic. De ce? Pentru că fiind afacerea ta, fiind ceva ce faci pentru tine, vei munci de o sută de ori mai mult și mai tare, pentru ca 1. Iți place ce faci și 2. Dacă nu tu o faci, nu o s-o facă nimeni pentru tine.
Împacă-te cu ideea că există posibilitatea ca afacerea ta să nu meargă. În cazul ăla, te ridici, te scuturi de praf și o iei de la capăt.
Personal, nu mă consider un om de afaceri. Mă consider un om OBSEDAT de ceea ce fac. Și sunt destul de sigur că obsesia asta este motivul din care, într-un final, voi avea o așa-numită „poveste de succes”.
Nu-i ușor, dar satisfacția pe care ți-o dă munca depusă pentru ceva ce-ți aduce un zâmbet pe buze este de nedescris.
Sursă foto: arhivă personală.