Trebuie să recunosc că eram gata să scriu un articol despre cele mai faine, cool, mișto și extraordinare reclame românești. Chiar eram pregătită să fac acel articol. Era next in line… like…so close. Înțelegeți ce vreau să zic? În mintea mea eram „Ok, am publicat un articol despre cele mai neinspirate reclame, acum e only fair să dau câteva exemple pozitive”. Corect? Corect. Până aici all good and dandy. Numai că…aparent v-a plăcut mai mult decât mă așteptam primul articol legat de cele mai neinspirate reclame românești, așa că am decis să continui această serie.
Doar pentru un moment vreau să las gluma la o parte, acolo în stand-by și vreau să menționez că după un mic research pentru acest articol, am realizat că oamenii de Marketing/companiile care se ocupă de acest segment atât de crucial în 2021, au nevoie de un wake-up call. Nu cred că ăsta o să fie, (din păcate) let’s get that out of the way…însă modul în care se face Marketing în România este cel puțin revoltător de mediocru.
We need to do better. Știam că lucrurile nu stau bine, da, sunt de acord cu asta, dar speram să existe un spark, o mică îmbunătățire față de ce am văzut data trecută. Viziunea, creativitate și raționamentul celor care se ocupă/produc reclame este acolo, dar …lipsește cu desăvârșire. Let that sink in, iar după o să vă arăt de ce am spus asta.
Iată part II cu cele mai neinspirate reclame românești.
Oricine ar fi persoana care s-a gândit la această reclamă, we need to have a conversation. Ca să nu mai menționez actorii care au acceptat acest „rol” într-o reclamă care nu transmite altceva decât misoginism, lipsă de educație, stereotipuri antice, comuniste și au demonstrat fără să vrea exact ceea ce este greșit în societatea de astăzi și mai rău, au demonstrat că nu ne mai facem bine. Again, guys…nu suntem pe drumul cel bun. Iar reclama aceasta e living proof. Sorry, somebody had to say it.
Umor? Sarcasm? HaHaHa, HiHiHi? Asta s-a vrut? Asta s-a încercat în această reclamă? Nu. Nu, domnilor, nu s-a reușit. Erau sute, milioane de modalități prin care puteați să promovați o bere, însă ați mers cu cea mai neinspirată alegere. Nu că aș vrea să înfig cuțitul în rană, departe de mine gândul ăsta, însă…faptul că ați fost ok cu acest „text” este un red flag. Just saying.
Haideți să ne înțelegem. Încurajez rebranding-ul. Este de multe ori o idee bună dacă este făcut într-un mod inteligent. Din păcate, nu a fost cazul aici de față. De ce? Ei bine, întregul „scenariu” gândit pentru această reclamă este pur și simplu ciudat. Nu am un alt cuvânt mai bun care să descrie cum m-am simțit după ce am văzut reclama.
Eram „Ok, ce a fost asta? Ce trebuia să înțeleg din reclama asta?”. Nici acum nu-mi dau seama. Unde este sensul? Unde este mesajul ăla mișto pe care se presupune că trebuie să-l „prindă” cel care vede reclama? Versurile sunt cel puțin interpretabile…let’s leave it at that și crează o stare de disconfort și confuzie.
Mi-aș dori să spun că se poate mai bine, dar at this point e doar o minciună pe care mi-o spun mie însămi.
Am o întrebare, dacă se poate. Ce se petrece când se filmează genul acesta de reclame pentru un anume medicament sau farmacie? Se filmează oare când este Mercur retrograd și din acest motiv rezultatul final este unul jenant? E cel mai rațional și logic răspuns la care am putut ajunge. După cum bine știm, acesta nu este primul epic fail la care am asistat. Am mai spus-o și am să o spun din nou: numitorul comun în aceste situații: bad acting.
Încep să cred că producătorilor efectiv nu le pasă ceea ce filmează acolo și ca urmare ceea ce va vedea publicul în fața ecranului. Se simte lipsa interesului. Este chiar palpabilă.
Make it make sense. Pentru că eu m-aș transforma într-un detectiv numai ca să investighez ce a vrut autorul să spună în aceste două reclame. Mare harababură a ieșit în toată producția. Mare pierdere de bani.
Mesajul, asta dacă presupunem că a existat un mesaj pe care noi, publicul, trebuia să-l înțelegem to begin with, nu se poate descifra. Imaginați-vă că eu nu știu cum funcționează codul morse, însă un astfel de mesaj ar fi fost mai simplu și mai clar de înțeles decât ceea ce au vrut producătorii să spună în aceste reclame.
Îmi rămâne să spun doar atât: Marketing-ul nu este pentru oricine.
As a rule, secțiunea de comentarii este aici pentru a vă putea exprima și voi părerea despre acest subiect. Let me know what you think.