Conceptul meu de promovare este unul neobișnuit, ar spune cei care lucrează în Marketing. Și care nu aduce un succes rapid. Nimeni din acest domeniu nu concepe să nu folosești Ads pe toate canalele de socializare, sau să nu enervezi utilizatorul cu cât mai multe reclame. În fond, el asta își dorește, cât mai multă publicitate.
Nu, el nu își dorește asta, dragi specialiști în Marketing și Social Media Experts. Take this free advice from me: oamenii vor să catch-up cu ceea ce postează prietenii, vor un mediu lipsit de toate „minunățiile” care se promovează. Oamenii nu vor să vadă „Sponsored” în descrierea unei postări. Mai mult decât atât, oamenii vor să descopere singuri un brand nou, un produs sau un serviciu.
„Vai, dar cum o să audă lumea de tine dacă nu te promovezi pompând bani în Facebook și IG”? se aude din spate. Așa cum menționat și într-un articol anterior, if you are good at what you do, lumea o să audă despre tine. No need to make a lot of fuss. Iată exemplul de față. Prima dată când am aflat despre brand-ul Taniei a fost de la o prietenă apropiată pe care am văzut-o purtând o geantă tare chic și originală. Un model fain, pe care nu-l mai întâlnisem și uite așa mi-a trezit interesul. Următorul pas a fost să aflu care este numele brand-ului și site-ul de pe care pot afla mai multe informații.
Nu știu voi, dar eu numesc asta un meet-cute. Nu am găsit acest brand foarte mișto sponsorizat random când dădeam scroll pentru că mă plictiseam. Nu. Am auzit despre el de la cineva cunoscut și am avut un punct de referință de la care pot pleca. Aveam un feedback, un vot de încredere if you will despre produs. Eu personal am încredere în recomandări, nu am încredere într-un ad sau forumuri care pot fi scrise de boți (trust me, I know).
După un schimb de mesaje am și comandat o geantă de care mă îndrăgostisem (fetelor, știu că o să mă înțelegeți când vă spun asta). Iată primul meu unboxing, pe vremea când această revistă era in the making.


Chitzibushara Si Mup este numele brand-ului creat de Tania și mi-am dorit tare mult să aflu cât mai multe despre ceea ce face și cum a ajuns să creeze produse și accesorii din piele.
Iată ce am aflat:
Care este povestea din spatele numelui ales pentru pagina Chitzibushara Şi Mup?
O bucată de vreme, eu și fostul meu partener Mup eram o echipă. Chitzibushara este o persoană migăloasă, dar și care caută nod în papură, calități necesare pentru a face așa genți. Plus mi-a plăcut și cum sună.
De când a început pasiunea ta pentru crearea/confecționarea de genţi şi accesorii din piele?
M-au atras dintotdeauna materialele naturale și mi-a plăcut să lucrez cu mâinile. Totul a început pur întâmplător în momentul în care am croit prima bucată de piele. A ajutat și faptul că am fost doi ani designer vestimentar și celelalte colaborări pe care le-am avut. Eram familiarizată cu ce presupune munca de creație, cu conceperea unui prototip și lucrul la comandă.
Care sunt pașii prin care se ajunge la produsul final pe care îl trimiți clientului? Ce trebuie oamenii să știe despre cum se creează o geantă din piele?
Când faci un lucru la comandă trebuie să știi să intuiești câteva lucruri despre persoana care îți va purta geanta.
Pentru început încerc să îmi dau seama cam ce stil are clientul meu, apoi stabilim detaliile produsului. Dacă este nevoie fac o schiță, fac propunerea de piei, apoi urmează partea nevăzută de client: tipar, croirea produsului și execuția. Cred că este nevoie ca lumea să știe că e nevoie de timp, că nu e producție în serie, sunt obiecte customizate, că nu este o fabrică, ci un atelier de creație.
Cum alegi design-ul pentru următorul model de geantă?
Cele mai creative sau cele mai apreciate modele ale mele apar pur și simplu într-un moment de inspirație, totuși în ultima vreme mă interesează mai mult funcționalitatea produsului.
Care au fost cele mai mari challenger-uri în crearea unei genți? Ai avut mereu furnizorii și materialele în stock?
Nu am avut întotdeauna materialele în stoc, creativitatea te salvează atunci când nu ai la dispoziție anumite accesorii. Probabil au fost momente de presiune, poate uneori e o provocare să convingi o persoană că ceea ce dorește nu este practic, funcțional sau realizabil, dar pot spune cu recunoștință că cei care vin în atelierul meu au încredere în mine, am clienți care îmi dau doar câteva repere, apoi am libertate totală în procesul creativ.
Ce părere ai despre companiile multinaționale care trimit pe piață același produs în masă? Unde se situează unicitatea în acest cadru?
Nu sunt împotrivă, fiecare alege ce dorește, ce consideră că i se potrivește, dar tind să cred că cei care aleg produsele mele vor ceva diferit decât ce vrea masa, vor individualitate.
Ce te inspiră pe tine atunci când creezi următorul model de geantă/accesoriu?
Inspirația vine de oriunde, dintr-o stare, de la un lucru văzut pe stradă.
Ce ai observat în comportamentul cumpărătorului: își dorește mai multe lucruri one of a kind sau crezi că majoritatea sunt mulțumiți și cu ceva mass produced?
De obicei clienții mei știu cam ce presupune un obiect unicat sau seriile foarte mici, obiectele personalizate, dar presupun că pentru majoritate brandurile de masă trebuie să traseze tendințele.
Atunci când creezi orice tip de geantă/accesoriu, ai în minte o anume nișă de oameni căreia te adresezi? Sau procesul creativ nu este influențat de cine ar putea cumpăra produsele?
Cred că trebuie ținut cont de câte un pic din fiecare, concep produse pe care le-aș purta eu. Încerc să mă mulez și pe cerere, dar sunt momente în care efectiv dau frâu liber imaginației. Cred că mi-am ales clientela și am fost aleasă la rândul meu în aceeași măsură.
Au existat momente când ți-ai dorit să renunți și să te reprofilezi?
Uneori când las partea artistică să o domine pe cea de antreprenoriat. Nu e nevoie doar de satisfacție, ci să și renteze atelierul.
Sursă foto: Arhivă personală