Articolul de față trebuia să fie un „cadou” de Crăciun pentru toți oamenii care activează în domeniul Marketing-ului. I know, I know… am ratat perioada sărbătorilor pentru a le dărui acest „cadou virtual”, dar vorba românului: mai bine mai târziu decât niciodată. Trebuie să mărturisesc că după primele două articole în care am ajuns la concluzia unanimă că acest departament are nevoie urgentă de schimbări, mă temeam că nu o să am șansa să dau exemple pozitive când vine vorba despre reclamele românești. I’m thrilled I was wrong.  

Cu alte cuvinte, they finally understood the assignment you guys. Iată care sunt cele mai inspirate reclame românești din punctul meu de vedere.

1. În aceste două reclame, courtesy of Fashion Days România, a fost totul despre creativitate dusă la superlativ. Și impact puternic în mediul online. „Poți fi și palma dată dobitocului care crede că strada e coșul lui de gunoi.” I felt that to my core. Am relaționat cu acest mesaj incredibil de mult și chiar dacă e vorba despre o simplă reclamă, finalul acestui spot m-a făcut să mă simt „răzbunată” dacă vreți să-i spunem așa. Desigur, într-o oarecare măsură.

That douchebag deserved what he got and then some. Adelina Pestrițu cumva a reușit să concentreze toate sentimentele de furie și indignare pe care noi le trăim atunci când suntem martori la astfel de lucruri în viața de zi cu zi. Modul în care personajul ei a pus la punct acel individ care se simțea entitled să facă ce-l taie capul a fost pur și simplu delicios, chef’s kiss, a fost… satisfying. Acea atitudine de „I dare you to do that again” (respectfully, of course) nu a mai lăsat loc de interpretări. The poor bastard didn’t stood a chance.  

Nu putem să trecem mai departe fără să menționăm cât de bine și-au interpretat rolurile ambele personaje. Fiecare gest, acțiune, privire au fost extrem de bine gândite și on point, iar rezultatul vorbește de la sine. Clearly someone in the Marketing department was doing their best job and we love to see it.

2. Up next avem aceste două reclame, unde totul este Mega. Vorbim despre mega talent, mega creativitate și mega profesionalism. A fost Mega surpriza la care nu mă așteptam, pentru că aceste două spot-uri le-am descoperit întâmplător. Nu-mi amintesc ultima dată când am râs cu poftă la o reclamă, pentru că cel mai probabil nu s-a întâmplat. Însă Mihai Bendeac a reușit să facă acest lucru.

Mihai Bendeac s-a trezit într-o dimineață și în timp ce savura un expresso a decis să întindă o mână de ajutor Marketing-ului românesc. Pe modelul „Ok, hai să vă arăt eu cum trebuie interpretat un personaj într-o reclamă”. Pentru cei care vor să activeze în această branșă …. take notes și analizați fiecare secundă din aceste spoturi. Să fiu în locul vostru, le-aș privi ca pe un studiu de caz. Întreg conceptul a fost flawless de la cap la coadă, iar persoanele implicate în aceste producții merită pe deplin toată aprecierea.

3. Emag a reușit să creeze două spoturi în care a presărat, așa cum ar face-o profesorul Utonium din Powerpuff girls un strop uriaș de inteligență, creativitate cât cuprinde și originalitate fără limite. Trebuie să recunoaștem că nu au fost deloc zgârciți în privința acestor „ingrediente”. Iar cei trei factori deja menționați îi întâlnim foarte rar în Marketing/Publicitate, lucru care mă face să admir și mai mult munca celor care au pus la cale aceste reclame.

Vreau să punctez din nou cât de mult contează ca în aceste spoturi să fie aleși oameni cu adevărat talentați care să aducă valoare întregului concept. Nu a existat niciun personaj în aceste reclame care să nu fie „din același film” sau care să-mi lase impresia că nu se potrivește cu personajul pe care îl interpretează. Toate aceste green flags dacă vreți au contribuit la rezultatul final, unul care se definește prin calitate.

4. Guys, ce vedem aici nu este o reclamă, ca să fim înțeleși. Este o lecție de Marketing predată de niște oameni care ne arată într-un mod delicios de ironic, sarcastic și smart cum funcționează această branșă de fapt. Este o reclamă despre cum se fac reclamele și modul în care funcționează domeniul Publicității. It’s the perfect cover, nu credeți? Vă arată viitorul să-i spunem așa, în cazul în care vă surâde o carieră în Marketing/Publicitate.

Acest spot demonstrează, cu succes de altfel, cum poți să promovezi un produs fără să exagerezi și fără să enervezi privitorul. Nu am întâlnit niciodată pe cineva care să-mi spună „Vai, eu m-aș uita la reclame non-stop”. Urmând acest principiu, ce a reușit să facă echipa implicată în această producție este să distragă oamenii pentru câteva momente și să transmită subconștientului ideea că ceea ce urmărim nu este o reclamă.

Din primele clipe ale spotului ni se dezvăluie care este produsul pe care ei îl promovează, însă…. are loc un shift, iar centrul atenție nu mai este produsul în sine, ci etapele unei filmări pentru un spot publicitar. That’s the genius of it. Și a funcționat. Vedeți? Este atât de simplu.

Aș vrea să citesc și părea voastră legată de acest subiect. Ce alte reclame aș mai fi putut adăuga în acest articol? Let me know in the comment section. 

4 Comments

Write A Comment

error: Content is protected!