Am apreciat dintotdeauna small business owners pentru curajul, entuziasmul și pasiunea de care dau dovadă în munca pe care o fac. Pentru mine răbdarea și puterea lor de a se trezi în fiecare dimineață, să depună 200% din energia pe care o au întregii afaceri este ceea ce eu numesc inspirațional. Keep in mind, ei fac toate astea fără siguranța că cei din jur vor fi interesați sau deschiși să afle mai multe despre afacerea lor. Sunt oamenii care în ciuda obstacolelor (deloc puține) cred în visul lor și nu se dau în lături de la nimic pentru a-l vedea împlinit.
Un lucru pe care l-am observat este că small business owners au cele mai frumoase povești despre cum și-au început afacerea. Ca să nu mai menționez voința de fier pe care nici Thor n-ar putea să o destrame. Asta îi determină să continue munca titanică pe care o fac on a daily. Furthermore, i-am ascultat de multe ori vorbind despre propriul business și m-am convins că mulți dintre ei ar putea fi Motivational speakers. Prove me wrong. I’ll wait.
Nimeni, dar nimeni nu te poate motiva și nu îți poate transmite o energie mai pozitivă decât cineva la început de drum. Acea persoană înțelege și relaționează cu fricile pe care le are cineva care își dorește să înceapă o afacere. Iar un small business owner îți va transmite încrederea și imboldul de care ai nevoie pentru a începe ceea ce ți-ai dorit cu adevărat să faci încă de acum câțiva ani. Take it from me.
Puterea networking-ului și-a spus din nou cuvântul, iar asta mă face extrem de fericită. Despre brand-ul „La Nadiniere” am aflat de la o prietenă care mi-a povestit cât de mult au fost apreciate deja faimoasele macarons într-un context de office celebration. „Say no more” aceasta a fost reacția mea. Pentru că întotdeauna îmi place să aud povești care să mă inspire nu doar pe mine, dar și pe ceilalți, un interviu cu Nadine și Paul, fondatorii acestui brand a fost the obvious choice here.
În acest interviu Nadine și Paul ne povestesc de unde a pornit ideea acestei afaceri, care au fost cele mai mari challenge-uri, cât de importantă este calitatea ingredientelor într-un astfel de business, dar și multe altele.
Întregul interviu mai jos:
Ce v-a determinat să creați brand-ul de baked goods „La Nadiniere- macarons & more”? Cum a început povestea?
Povestea a început încă din facultate, când studiam (Paul) „Artă Culinară”, respectiv (Nadine) „Management Hotelier internațional”. Trăiam în Londra și petreceam mult timp lucrând în industria ospitalității, iar asta a trezit o dorință în noi să ne investim timpul și pasiunea în ceva „al nostru”. Adevărata poveste începea când Paul, convins fiind că își va dedica restul vieții bucătăriei, a rămas fără patiser și cofetar în locul unde lucra.
Nevoia l-a împins să investească tot mai mult timp în dezvoltarea de preparate care urmau să fie servite la celebrul „afternoon tea”. Unul dintre cele mai populare deserturi de care s-a îndrăgostit pe loc au fost macarons. Complexitatea procesului și tot ce implică el, de la tehnică, până la ingrediente, au dat naștere unei adevărate pasiuni, pe care o mai găsești doar „în sufletul patiserilor francezi”, zice el. A început să vadă patiseria ca o lume a exactității, fiind mult mai provocatoare decât cea a bucătăriei. Cam așa a început totul, iar de atunci nu s-a mai oprit.
Ce stă la baza deschiderii unui astfel de business? Ce ați avut nevoie de la bun început?
În primul rând cunoștințe aprofundate în domeniul ales; mult research pentru a face cele mai bune alegeri legate de aparatura necesară și modelul organizațional; și nu în ultimul rând foarte multă muncă și timp investit. Cred cu tărie că pasiunea joacă un rol foarte important aici. Din păcate, în Romania există foarte multe piedici legate de birocrație, iar doar cineva care își dorește cu adevărat să ducă la capăt acest proces va reuși, fiind împins de la spate de pasiune.
Atunci când ați structurat conceptul magazinului, la ce v-ați gândit că vreți să aibă diferit față de alte magazine din aceeași gamă?
În cazul nostru, nu a fost vorba de un magazin fizic. Momentan avem doar laboratorul unde facem producția zilnică. În ceea ce privește laboratorul, am vrut să construim un mediu asemănător cu cel în care am lucrat în UK, ca și standarde și regulament „health & safety” . În primul rând, am vrut să aducem ceva premium pe piața din Cluj și din România, când vine vorba de calitate – un concept nou, de „dulciuri premium”. Și când spunem premium, ne referim la absolut orice produs dulce, care poate căpăta un farmec neobișnuit când este făcut doar cu cele mai fine ingrediente.
Ca și magazin fizic, acesta este următorul proiect la care lucrăm. Ne dorim să aducem ceva nou, iar principala sursă de inspirație sunt micile cofetării de pe străduțele din South Kensington. Atât putem să divulgăm momentan.
Trebuie să fie rețelele unui bucătar secrete? Iar dacă ne-ai putea dezvălui una dintre ele, care ar fi cea mai simplă rețetă pentru un desert?
Eu cred că nu există rețete secrete, doar trucuri deprinse prin foarte multe încercări. Tehnica de execuție întregește orice rețetă. Aș putea să dau rețeta mea de macarons oricui și aș fi absolut sigur că nu va reuși să o execute corect.
Complexitatea acestui proces este inimaginabilă: calitatea albușului folosit; gradul de umiditate; calitatea făinii de migdale; gradul de umiditate din zaharul pudră; cuptorul folosit, toate aceste variabile determină calitatea și textura finală a unui macaron. Este mult mai mult decât o rețetă. Din punctul meu de vedere, cea mai simplă rețetă pentru un desert este să pui suflet și ingrediente fine, de cea mai bună calitate.
Care este desertul tău preferat din toată gama pe care o aveți?
Desertul meu de suflet este macarons. Fiecare zi în care fac macarons este o provocare pentru mine, iar pe viitor mi-am propus chiar să scriu o carte despre asta.
Se pune problema să existe un best seller dintre toate aceste bakes goods pe care le faceți?
Da, macarons sunt cu siguranță best sellers. Sunt specialitatea noastră, și cred că oamenii știu asta. Deoarece am investit foarte mult timp în acest proces, am reușit să ajungem la un nivel superior de calitate și conform feedbackului, asta se resimte în gust. De-a lungul timpului, am scos din producție mii de macarons, nefiind 100% mulțumiți de calitatea lor.
Încăpățânarea că se poate „perfect” ne împinge în fiecare zi. Iar după macarons, aș numi best sellers: choux à la creme; babka cu fistic; torturile cu fistic și gama noastră de Chocolate Fudge Brownies – o colecție de „ciocolată de casă” cu diferite inserții. Ocazional, facem și prăjituri clasice precum: doboș, albinița, snickers, iar oamenii s-au reîndrăgostit și de acestea, spunând ca au regăsit gustul copilăriei lor.
Ce înseamnă munca din spatele unui tort/prăjituri pe care o vedem în poză? Cât timp durează?
Este foarte multă muncă implicată în orice proces. Torturile au câte doua, sau chiar trei blaturi diferite, ceea ce înseamnă muncă x 2/3 . Toate cremele pe care le folosim sunt făcute exclusiv de noi, în laborator. Nu folosim absolut nimic pre-fabricat. Toate decorațiunile pentru torturi sunt făcute manual, nu cumpărăm absolut nimic din afară pentru decor. În funcție de complexitatea decorului, interiorului, pot dura ore sau chiar zile.
Cum alegi ingredientele pentru fiecare prăjitură în parte? Este acest proces important pentru calitatea produsului final?
Ingredientele de calitate sunt cele care fac diferența. Joacă un rol cheie în procesul de patiserie. La început am testat diferite branduri de unt, făină de migdale, ciocolată, le-am folosit o perioadă, iar mai apoi am decis dacă vom lucra sau nu cu ele. Suntem într-o continuă căutare de producători/ distribuitori care oferă o calitate superioară a produselor lor.
Care sunt cele mai mari challenge-uri ca small business owners?
Principalul challenge este forța de muncă. Din păcate ne străduim să găsim oameni cu care să împărțim aceeași pasiune. Al doilea challenge aș spune că este etica muncii în România. Lipsește cu desăvârșire seriozitatea, iar tinerii fug de domeniile care implică muncă fizică și refuză să creadă că patiseria poate fi de fapt o pasiune.
Cum pot oamenii să comande prăjiturile voastre și unde vă găsesc?
Oamenii ne pot găsi pe Social Media, pe pagina noastră de instagram (lanadiniere_macarons), pe Facebook (La Nadiniere Macarons) , sau pe siteul nostru : https://www.lanadiniere.com . Ne pot contacta chiar și pe WhatsApp, la numărul de telefon: 0738021828 .
Sursă foto: arhivă personală.