Mai întâi de toate trebuie să mărturisesc câteva lucruri: nu cred că putem vorbi despre influencers, cel puțin nu în România, nu am și nu voi avea încredere în acei oameni care se proclamă „influencers” de la ei putere, iar această plapumă de oameni care se cred/vor a fi Social Media influencers sunt departe de a influența orice pe lumea asta. Truly (not) sorry, cause somebody had to say it at some point in time. Superficialitatea, mediocritatea și banalitatea, toate aceste aspecte care descriu/definesc contentul pe care îl postează acești „influencers” pe Social Media este chiar în fața ochilor noștri, însă de cele mai multe ori alegem să ignorăm complet aceste red flag-uri.
Un lucru este cert în era platformelor online: îți poți da seama extrem de ușor care sunt principiile după care se ghidează influencerii pe care îi urmărești dacă ești atent la ceea ce promovează pe Social Media și cu cine se asociază în mediul virtual (mai ales în situații delicate, în situații de criză sau conflictuale). They don’t know I know this, dar influencerii pe care îi urmăriți sunt very well aware de faptul că „munca” lor este o muncă de suprafață, fără substanță, din acest motiv nu o să se implice niciodată în subiecte meaningful pentru societatea în care trăim. Vor prefera să rămână în bula lor, alături de oamenii care abia așteaptă un giveaway, numai așa, poate…poate câștigă și ei mai mulți urmăritori.
Pentru că doar asta își doresc, acesta este scopul lor și cu asta „se hrănesc” în fiecare zi: cu validarea din partea străinilor. Nimic mai mult. Friendly advice: încetați să vedeți acești „influencers” ca pe niște prieteni și începeți să îi vedeți pentru ceea ce sunt, niște oameni care profită… like literally de atenția voastră și monetizează cât de poate de mult acest lucru. Iar uneori ajung să folosească numărul de followers ca pe „o armă” dacă sunt implicați într-un scandal. Ca un insight, majoritatea dintre influencers nu se suportă între ei, iar tot acest hype din mediul online este doar de ochii lumii, doar de fațadă…și ghiciți pentru cine. Da, este absolut corect, pentru cei care îi urmăresc.
Ce apare pe Social Media este perfect orchestrat, gândit, with cherry on top and all, pentru ca oamenii din fața ecranelor, cei care consumă acest content să se simtă less din toate punctele de vedere. Iar aici încercați să fiți cât mai creativi, pentru că nu există răspunsuri greșite. I’ll go first și voi trece pe listă următoarele: less important, less interesting, less successful, less beautiful … pentru că asta am simțit eu urmărind anumiți „influencers” în mediul online. Ce sănătate mintală? Ce self respect? Self Love? We did not know her back then.
Și ca să răspund la următoarea întrebare, nu, nu mai urmăresc de mult timp acele persoane și nu, nu o să dau nume (at least not for now). „Cum ne dăm seama că ceea ce urmărim pe Social Media nu este toxic pentru noi?” Mă bucur că ați întrebat. Este acel conținut care nu-ți va transmite niciodată anxietate și nu te va pune în postura să ai low vibrational feelings precum invidie, gelozie, frustrare and so on. Toate aceste sentimente nu te vor ridica niciunde, nu-ți vor oferi serotonina de care ai nevoie și nici nu-ți vor aduce lucrurile pe care ți le dorești cu atâta ardoare, ba dimpotrivă. Vei atrage și mai mult din ceea ce nu-ți dorești. That’s how the Universe works. Vă înțeleg surprinderea, însă răspunsul este da, chiar și pe Social Media legea atracției este validă și trebuie să fim mai conștienți de asta.
Suntem în anul 2022 și nici că a existat un moment mai bun să devenim cât se poate de selectivi cu oamenii pe care îi urmărim în mediul online. Ba mai mult, înainte să dăm acel follow unui influencer, haideți să ne asigurăm că se aliniază cu principiile noastre și că poate să ne inspire în vreun fel. Just a pretty face and pretty clothes nu mai are de ce să fie suficient. Some standards need to be met. Așa că m-am gândit să scriu acest articol și să împărtășesc cu voi care sunt, din propria experiență, semnele că urmărim un fake influencer.
1. Prin content-ul pe care îl postează scoate tot ce e mai rău din tine. Dacă vreo secundă te gândești „Ah, uite-o și pe asta cum se laudă că e în vacanță. Cui crede că îi pasă?” stop right there. Pentru că ție îți pasă din moment ce urmărești acea persoană. Ce ai de făcut: unfollow, mute, block sau all of the above. Iar în acest fel te vei elibera de energii negative de care, guess what…nu ai nevoie oricum.
2. Dacă te epuizează psihic, te plictisește și îți transmite ideea ca tu ești less sau te face să te simți prost pentru că nu-ți permiți stilul de viață pe care îl promovează online. Just fyi, sunt extrem de multe cazuri în care story-urile pe care le vedeți sunt fake. Acele „vacanțe” au fost obținute prin deal-uri shady cu anumite brand-uri și nu este viața pe care și-o permit ei în fiecare zi.
3. Dacă în fiecare video îți amintește că trebuie să-i dai follow pe toate canalele, să-i dai like-uri și share-uri și comment-uri la postări. This is a major red flag. Nu este relevant despre cine vorbim, oricine are acest comportament are motive ascunse și nu merită atenția ta.
4. Dacă majoritatea dintre postări constau în giveaway-uri, înseamnă că acela este nivelul, doar atât poate oferi. Nu este un influencer, ci doar un random individual care postează concursuri online. Și se preface că nu știe cine o să fie ales câștigător *wink, wink*. Dar să nu uităm de influencerii care fac respectivele giveaway-uri și „uită” să anunțe câștigătorii în mod „neintenționat”, desigur sau lasă oamenii să aștepte mai multe zile pentru că ei sunt „foarte busy” și nu au timp de astfel de lucruri.
5. Dacă îți bombardează feed-ul cu recomandări de skin care/beauty routine, mereu îți propune să folosești un cod de reducere și să cumperi un anumit produs. În special dacă în fiecare zi are un produs diferit pe care îl recomandă cu aceleași proprietăți ca cel de ieri. Persoana pe care o descriu nici măcar nu face Social Media content, take it from me…face vânzare și atât. Folosiți discernământul ca să vă dați seama în cine puteți avea încredere și cine își urmărește propriul interes.
Un influencer nu este acolo pentru a-ți vinde produse sau pentru a-ți arăta ție cât de mișto și cool și fancy e viața lui și a ta nu. Un influencer te inspiră să fii mai bun, să îți urmărești visurile, să de dezvolți, un influencer își folosește platforma și încearcă măcar să aducă o schimbare în bine societății. Read that again.
Mi-ar plăcea tare mult să aflu și părerea voastră despre acest subiect. Comment section is always opened.
2 Comments
Pingback: De citit în drum spre casă - 1026 » Georgeisme
Pingback: Știri #76 - Lumea SEO PPC