Oamenii care urmăresc pagina mea știu deja acest lucru, însă, pentru cei noi aici, voi reitera un statement pe care l-am spus from day one: small business owners nu sunt favorizați neapărat de algoritmul platformelor Social Media, conținutul lor nu devine viral, nu ajunge să aibă un engagement atât de mare, iar asta pentru că în online calitatea conținutului pe care îl postezi nu are relevanță. Da, știu că este ultimul lucru pe care ar vrea să-l audă un small business owner, însă acesta este adevărul: calitatea conținutului este ultimul lucru care te ajută să devii cunoscut în online. De cele mai multe ori, dacă ai un conținut spot on, flawless, ajungi un artist/content creator/small business owner cu underground vibes și nișat pe un anumit segment de oameni. Iar de fapt, mare parte din succesul business-ului se va datora promovării by word of mouth, nu din sponsored ads pe Social Media.
Munca pe care o depune un small business owner este uriașă și puțini dintre noi ne dăm seama cu adevărat de ea. Ca și consumator/cumpărător vedem doar produsul final de care ne putem folosi sau postarea pe Social Media, cu alte cuvinte, lucrurile surface level. Ceea ce nu se vede de fapt sunt nopțile pierdute și orele întregi de muncă pentru ca produsul de pe raft să aibă o calitate incontestabilă și procesul prin care s-a ajuns la textul și imaginea pe care le vedem în online.
Pentru că am amintit mai sus de promovarea prin recomandare/din vorbă-n vorbă, trebuie să menționez că acesta este secretul ca un small business să-și dezvolte comunitatea și să-și mărească lista de clienți. Există de asemenea mari șanse ca acei clienți să rămână fideli brandului pe termen lung. O recomandare, o vorbă bună spusă de către un cumpărător unei persoane apropiate îți poate aduce mulți alți clienți pentru că deja ai un vot de încredere, nu mai ești un brand oarecare din online.
De ce am ales să vorbesc cu Alina Păun și Apostol Alexandru despre brand-ul lor „E A R T H F O R M S inspired by nature” și cum am auzit despre ei? Bună întrebare. Ei bine, pentru cei care nu știu, am o pasiune aparte pentru lumânări, dar mai ales pentru cele făcute din nucă de cocos. Designul lor și sentimentul pe care mi-l oferă este unic.

Întâmplarea face … (ok „întâmplarea” pentru că eu nu cred în coincidențe) ca una dintre prietenele mele apropiate să share-uiască la story acest brand. Imediat mi-a atras atenția și m-am oprit din scroll-at pentru a putea cunoaște mai bine brand-ul. Eu personal nu am întâlnit small business owners care să facă acest tip de lumânări, cu acest design așa că mi s-a părut oportunitatea perfectă ca și alți oameni să afle că există alternative extrem de simpatice și deosebite când vine vorba de lumânări și chiar făcute în România.
Am stat de vorbă cu Alina și George despre cum a început pasiunea pentru a crea lumânări, despre brand-ul „E A R T H F O R M S inspired by nature”, despre challenge-urile ca și antreprenori, dar și multe altele.
Toate răspunsurile în interviul de mai jos.
Have a read.
„Earth Forms inspired by nature” este o pagină dedicată lumânărilor eco friendly făcute din nucă de cocos. Cum a început pasiunea pentru această ramură și ce v-a determinat să creați acest brand?
Mereu am fost interesați de protejarea mediului înconjurător, nu atât încât să demarăm sau să participăm la diverse activități sau proiecte, ci doar pentru ca noi, în sinea noastră și în viața noastră, să fim mai atenți cu ce ne înconjoară, deoarece ne oferă atâtea bucurii.

Cred că așa a venit și noul proiect care e încă foarte tânăr, dar de care ne-am atașat incredibil peste noapte deși avem cu totul și cu totul alte job-uri în mod normal.
Ne plăceau nucile de cocos în general cum se formează, ce oferă prin pulpa și apa din interior, iar peste toate astea ne-au venit câteva idei despre cum poate să fie utilizată nuca în diverse întrebuințări. Am făcut câteva boluri pentru noi, pentru casă și așa am zis „hai să vedem cum arată dacă topim ceara și o turnăm, oare ce iese?”. Ne-am topit și noi la cât de bine arată și uite așa am zis hai să demarăm un mic proiect.
Puțini oameni știu exact cum se realizează aceste lumânări. Care este procesul și cât timp durează?
Procesul pentru crearea lumânărilor necesită timp, migală și răbdare, dar pentru noi nu aici este bătaia mare de cap. Ne luptăm în puținul timp liber pe care îl avem după job-urile de zi cu zi cu nucile prin tăierea și finisarea lor, acolo e mult de muncă.

V-ați confruntat cu inconveniențe în ceea ce privește materialul/produsul din care sunt făcute lumânările? Cum le-ați rezolvat?
Da, bineînțeles că nu a fost totul strună fiind la început în acest domeniu dar citim, urmărim și ne documentăm zilnic cum să devenim mai buni pe zi ce trece și credem că deja avem un produs bun.
Pe „Earth Forms inspired by nature” găsim și alte lovely things precum coconut bowls. Pentru că nu sunt boluri obișnuite, există o metodă prin care să avem grijă să nu se deterioreze?
Sunt câteva detalii despre care cumpărătorul ar trebui să țină cont și pentru asta am postat și postăm din când în când pe pagină diverse hint-uri sau punem în comandă un cartonaș cu tot ce trebuie să știi despre aceste coconut bowls.


Ce înseamnă să fii antreprenor în România și care sunt cele mai mari challenge-uri?
E greu de spus în acest moment. Suntem la început și cred că challenge-urile vor veni pe parcurs, probabil bune, rele, interesante, provocatoare, așa că momentan ne lăsăm ispitiți de provocarea pe care noi ne-am dat-o și rămâne de văzut ce va urma.
Ca small business owners, care sunt tool-urile pe care le folosiți pentru a vă promova și care considerați că este cel mai eficient din punctul vostru de vedere?
Bineînțeles, Social Media.
Noi momentan suntem pe Instagram, Tik-Tok, Facebook și urmează sa creăm un site. Ne-am gândit să apelăm la diverși influenceri, la ora actuală asta pretându-se cel mai bine și cel mai ușor, dar având în vedere că avem amândoi job-urile de zi cu zi, nu am vrut nici să impactăm de la bun început mai mult decât am putea duce.
Așa că am încercat să ne ajutăm singuri, noi având deja o pagină de travel nu foarte mare, dar nici mică, prin care promovăm locuri frumoase din Romania, obiective turistice, locuri culturale etc, momentan am apelat tot la noi prin pagina asta Recomandarea Săptămânii să devenim puțin vizibili și a avut succes ideea, dar luăm în calcul probabil pentru anul viitor și alte metode de promovare, bineînțeles depinzând și de buget.
Mulți oameni visează la propriul business, însă nu au curajul să înceapă și să facă primul pas spre antreprenoriat. Care sunt primele 3 reguli după care v-ați ghidat voi atunci când ați început business-ul?
Hmmm, cred ca tu ai zis prima regulă:
Curajul!
Mă repet, noi avem cu totul și cu totul alte job-uri, chiar și nici cele două nu se pupă între ele deloc arhitect și fotbalist.
Deci, cum ai zis și tu curajul, deoarece nu știam absolut nimic despre treaba asta, pur și simplu ne-a plăcut ideea, ne-a plăcut ideea de a face ceva împreună și vizual cum au ieșit primele mostre.
PASIUNEA!
Pur și simplu când îți place ceva fă-o și nu te uita în urmă sau nu îți mai pune zeci de mii de întrebări care te pot întoarce din drum.
Noi ne-am îndrăgostit pur și simplu de proiectul ăsta doar dintr-o pasiune pentru cocos și nucile de cocos.
PLAN
Chiar dacă te arunci poate puțin cu capul înainte trebuie să ai în minte un plan.
Asta am făcut și noi, am pus pe hârtie nu aș spune un plan de afaceri, ci câteva idei și calcule despre cum să facem să meargă ideea mai departe.
„Earth Forms inspired by nature” nu este singura pagină/business de care vă ocupați. Ne puteți vorbi puțin despre „recomandarea.saptamanii” și „arhitects”? Ce vor găsi oamenii pe aceste două pagini?
Recomandarea Săptămânii a început în 2020, în ideea de a încerca sau a ajuta oamenii atât de la noi din țară, cât și din străinătate să afle mai ușor de obiectivele turistice din România sau despre diverse locuri frumoase.
Noi am vrut, chiar dacă poate unele locuri le mai văzusem când eram tineri, poate la școală sau cu prieteni, să vizităm împreună toate muzeele, palatele, clădirile de patrimoniu, etc.
Bineînțeles când aveam timp să vizităm și prin alte orașe ale țării, așa am constatat pe lângă plăcerea obsesivă pentru artă că majoritatea acestor obiective sau clădiri impresionante nu erau sau de fapt nu sunt nici acum promovate pe măsura valorii acestora și așa am hotărât să dăm o mână de ajutor doar postând poze, filmulete și scriind câteva propoziții despre istoria locului vizitat pur și simplu pro bono pentru alți oameni care nu au sau nu au avut șansa de a le cunoaște.
Iar în legătură cu ap.arhitects, este pagina personală a Alinei unde oricine poate vedea portofoliul de arhitectură și bineînțeles pot să contacteze firma pentru proiecte de arhitectură și design interior.
Care sunt criteriile după care alegeți o destinație care să apară pe „recomandarea săptămânii”?
În general, în funcție de locul unde ne aflăm, fie că este acasă în București sau în orice alt oraș, încercăm să venim cu ceva nou care să aibă legătură cu arta, așa cum am zis și mai sus. Fie printr-un muzeu, palat, clădire de patrimoniu, galerie de artă, castel etc dar în ultimul timp am recomandat chiar și cazări sau restaurante. Nu căutăm ceva faimos, căutăm ceva doar frumos pentru noi și comunitatea noastră.
Care ar fi sfatul vostru pentru oamenii care își doresc să înceapă un business?
Să uite de preconcepții și să creadă în ideea lor, indiferent de obstacole. Trăim în România, suntem obișnuiți cu gropile și ocolitul lor, așa este și într-o afacere, ocolești greul și mergi înainte!
Sursă foto: arhivă personală.