„De ce alegi mereu să promovezi small business owners?” m-ați putea întreba. Să fiu sinceră, este una dintre întrebările pe care le primesc cel mai des, dar și cea la care nu o să mă plictisesc niciodată să răspund. Small business owners sunt mina de aur, sursa de inspirație și motivație pură pe care o avem în societatea de astăzi. *raises eyebrow* „Cum așa? Poți să elaborezi puțin?” Ei bine, oamenii care au curajul, ambiția, determinarea și disciplina să înceapă un business al lor, care fac acest pas „nebunesc” au învățat lecții de viață, dar și despre afaceri care au puterea să schimbe viziuni/percepții asupra vieții. Trebuie doar să fii dispus să le asculți și să înveți din ele.
Un small business owner este trecut prin toate, cum îi place românului să spună, „s-a călit” datorită experiențelor prin care a trecut, iar acest bagaj de cunoștințe din diferite domenii/departamente pe care l-a acumulat este cu adevărat impresionant și merită apreciat pentru asta. Nu degeaba orice small business owner o să-ți spună că la început el singur reprezenta fiecare departament al business-ului. De la IT, PR, Social Media, Producție și Depozit/Expediere a produselor.
Munca unui small business owner este întotdeauna overlooked, diminuată și neînțeleasă. Pentru că nu toți oamenii pot înțelege pasiunea de care ai nevoie să pui pe picioare o afacere la început și mai ales, să fii constant în ceea ce faci. Și să fii atât de puternic să nu lași factori externi să te descurajeze. Ba mai mult, să transformi acei factori externi în „combustibil” pentru a merge mai departe. Oamenii care au început propria lor afacere au în comun o putere de adaptare la orice situație demnă de invidiat și skill-uri de multitasking ca nimeni altcineva.
De această dată am îndreptat spotlight-ul către Renee Ionescu, small business owner, founder al brand-ului Renfinity Store, un brand care emană prin toți porii feminitate și aș îndrăzni să spun chiar un touch de senzualitate, datorită culorilor și materialelor deosebit de fine pe care le folosește. Îmi transmite ideea de empowerment a femeii și demonstrează perfect cum micile detalii fac diferența și vor fi acel spark de care ai nevoie pentru orice outfit. Sunt câteva lucruri care m-au făcut să mă opresc la acest brand și care mi-au atras atenția. Am apreciat dinamismul brand-ului, creativitatea cu care m-a obișnuit pe Social Media, modul în care este foarte aproape de client și vine mereu cu surprize noi.
Am stat de vorbă cu Renee despre cum a luat naștere brand-ul Renfinity Store, care sunt cele mai mari challenge-uri pentru un small business owner, cum treci peste momentele când lucrurile nu merg chiar așa cum ți-ai dori, dar și multe altele.
Toate informațiile în interviul de mai jos.
Have a read.
Care este povestea din spatele brand-ului „Renfinity Store”? Ce te-a determinat să devii business owner?
Povestea care a dus la materializarea brand-ului Renfinity este una izvorâtă din întrebări, incertitudini și planuri de viitor. Îmi doream enorm să fac ceva pe cont propriu, dar ceva făcut din pasiune, nu doar pentru beneficiile materiale.

Răspunsurile nu le-am găsit așa ușor cum am crezut, chiar aș putea spune că am fost aproape să renunț înainte să încep. Au fost necesare atât introspecții care să mă ghideze în direcția în care simțeam că vreau să mă îndrept, cât și foarte mult research pentru a găsi nișa potrivită și tot ce implică aceasta. Așa am descoperit satinul, măștile de somn din satin mai exact. Din acel moment am știut că acesta este materialul alături de care voi porni în călătoria mea antreprenorială. Cred că motivul inițial l-a reprezentat eleganța pe care o emană, însă pot spune cu certitudine că un rol important l-au avut și beneficiile sale asupra părului și tenului.
Factorul declanșator care m-a determinat să devin business owner, a fost cu siguranță dorința de a ieși din zona de confort, de a încerca ceva cu totul nou, pentru care să o iau de la zero. Cu această ocazie am reușit să mă descopăr pe mine, pe adevărata „eu”, care era atât de absorbită în rutină, încât nu mai acorda deloc atenție lucrurilor care îi făceau cu adevărat sufletul să tresalte. Așa a prins viață Renfinity Store.
Din punctul tău de vedere, care sunt cele mai mari challenge-uri pentru un small business owner?
Cel mai mare challenge, în opinia mea, este brand awarness-ul. Este primul lucru de care te lovești după ce îți construiești un brand. Trebuie să devii vizibil și cunoscut pe piață pentru a ajunge în atenția publicului, iar mai apoi să-i câștigi încrederea pentru a-l determina să cumpere. Trebuie să știi să-ți pui foarte bine în valoare produsele, calitatea și beneficiile lor, însă recenziile de la clienți ajută mult, întrucât aduc un plus de credibilitate.


Un alt challenge pe care l-am resimțit personal la început și cu care încă mă confrunt în perioadele mai slow, este să rămâi optimist și încrezător chiar și atunci când nu ai comenzi și pare că toată munca ta este în zadar. Momentele acestea sunt descurajante și chiar te pot face să-ți pierzi încrederea și să renunți, însă această opțiune nu trebuie luată în calcul. De fapt, fiecare situație neplăcută este o lecție care te aduce mai aproape de visul tău. Trust the process.
Pentru oamenii care nu au un business, însă și-ar dori să înceapă unul, ne poți spune cât timp dedici business-ului tău în fiecare zi? Ar mai fi posibil să faci asta dacă aveai încă un job 9-17?
Dificil de spus. Nu cred că există un răspuns universal care să se potrivească fiecărui om și fiecărui business. O să încep prin a mă raporta la mine. Eu nu aveam nicio noțiune despre business, marketing, content creation, fotografie de produs. Nici măcar noțiuni de croitorie nu aveam. A fost necesar să urmez cursuri în toate domeniile acestea. Cu siguranță mi-ar fi fost foarte greu să pun pe picioare business-ul și să mă implic 100% dacă îmi păstram și job-ul.
În prezent, după 1 an în care m-am ocupat doar de Renfinity, lucrurile nu stau foarte diferit, însă nu mai este atât de copleșitor. Îi acord aproximativ la fel de mult timp, deoarece pe lângă realizarea și pregătirea comenzilor, urmez în continuare cursuri pentru a dobândi cunoștințe noi, în special în marketing. Pe lângă cursuri, trebuie menționat și research-ul zilnic care mă ajută să-mi găsesc inspirația pentru conținutul foto/video și, foarte important, pentru a crea produse noi. Este necesar să urmărești constant trend-urile și să te adaptezi pentru a rămâne relevant.
Cu toate acestea, nu consider că este imposibil să ai un job 9-17 și să începi un business, chiar cunosc câteva persoane care așa au început și încurajez pe oricine își dorește asta cu adevărat să încerce. Cu mentiunea că trebuie să fie dispus să-și asume ceea ce implică un business, atât părțile frumoase cât și cele challenging.
Ai momente când ți-ai dori să ai un job 9-17 pentru siguranța de a avea un paycheck? Te-ai întoarce într-o corporație?
Da, aș lua în calcul să lucrez din nou într-o corporație pentru simplul fapt că mi-am descoperit pasiunea pentru tot ce înseamnă creare de conținut și marketing. Este partea mea preferată din ce fac la momentul actual și simt că domeniul acesta mi se potrivește cel mai bine. Dacă aș avea un job precum Specialist Online Marketing să zicem, m-ar ajuta enorm să mă dezvolt și să-mi îmbunătățesc textele și campaniile pe care le fac pentru Renfinity. Cu siguranță nu aș renunța la brand-ul meu, aș găsi o modalitate să le îmbin, pentru că așa cum am menționat mai sus, chiar cred că este posibil.
Cum depășești acele momente când lucrurile nu merg chiar așa cum ți-ai dori? Ce te motivează și te inspiră ca să continui munca pe care o faci?
Ei bine, ai atins un punct sensibil, pe care îl adusesem și eu în discuție ca fiind unul dintre cele mai mari challenge-uri întâmpinate de mine. Am învățat că și momentele în care lucrurile nu merg cum mi-aș dori eu fac parte din acest drum pe care l-am ales și că fiecare business întâmpină astfel de perioade.


Mă motivez amintindu-mi de ce am început acest business, analizându-mi progresul și întrebându-mă ce aș putea face mai bine. Încerc să mă concentrez cât mai puțin pe sentimentul de dezamăgire și cât mai mult pe implementarea unor soluții care să mă scoată din acel impas. Îmi păstrez constant în minte scopul meu și îmi amintesc că orice drum are și hopuri. Drumul meu este cu sens unic și nu există cale de întoarcere.
Ce te inspiră să creezi diferitele modele de scrunchies, broșe, pillowcases sau chiar sleeping masks din satin?
Sincer, mă inspiră atât preferințele personale (ce mi-ar plăcea mie să creez/port), cât și trend-urile. Încerc să țin pasul cu tendințele, urmăresc mereu tutoriale care mă ajută să învăț să creez lucruri noi. Acum, ca noutate, lucrez la bentițe din catifea și agrafe de păr din rășină epoxidică.
Dacă ar fi să asociezi un sentiment acțiunii de a purta/folosi un produs Renfinity Store, care ar fi acela?
Din momentul în care am creat Renfinity Store obiectivul meu principal a fost să ofer produse de calitate, la prețuri accesibile. Verific tot ce realizez cu un ochi foarte critic și ce nu trece de controlul meu din punct de vedere al calității, nu ajunge la vânzare. Produsele sunt împachetate cu multă atenție la detalii și mereu adaug câte un cadou în cutii. Sentimentul pe care îl asociez produselor mele încă din momentul unboxing-ului de către cliente este de bucurie, încântare, mulțumire, feminitate și încredere. Îmi doresc să le aduc un zâmbet pe buze, atât în clipa în care despachetează produsele, cât și atunci când le poartă/folosesc.
Ca business owner, ce înseamnă pentru tine calitatea produselor și cum te asiguri că ele sunt pregătite pentru a fi livrate către client?
Așa cum reiese și din răspunsul meu anterior, pentru mine calitatea produselor este extrem de importantă și pornește de la material. Cu satinul este puțin dificil de lucrat, fiind un material alunecos, așadar se mai întâmplă să-mi „scape” în timp ce-l cos și să descopăr câte o cusătură puțin strâmbă. Acesta este un exemplu de produs care nu poate fi livrat către client. Verific întotdeauna produsele cu atenție pe fiecare parte, fiecare cusătură, fiecare detaliu. Dacă nu găsesc nici cea mai mică imperfecțiune, înseamnă că trec la procesul împachetării, care este la fel de important și realizat cu la fel de multă grijă și atenție la detalii.
Care este procesul prin care oamenii pot comanda produsele și cât timp poate dura să fie trimisă comanda?
Produsele Renfinity pot fi comandate printr-un mesaj privat, atât pe Facebook, cat și pe Instagram. Timpul de execuție diferă in funcție de complexitatea comenzii. Nu lucrez cu stocuri, toate produsele sunt realizate pe comanda, iar timpul de livrare al unei comenzi este de 2-3 zile lucrătoare.
Pe ce rețele de socializare te putem urmări pentru a vedea activitatea și noile proiecte/noutăți despre Renfinity Store?
Puteți găsi produsele Renfinity, precum și recenziile clientelor, colaborările și noutățile @renfinitystore pe Instagram, Tiktok și Facebook. Invit cu drag persoanele cărora le-am stârnit curiozitatea să arunce o privire.